Slavíme 30 let

Slavíme 30 let

Dino Toys založil v roce 1993 Ladislav Mareš – vizionář, milovník her a koní a také autor legendárních Dostihů a sázek. Během třiceti let se této hry prodalo přibližně 2,75 miliónu kusů, a o zábavu i adrenalin se tak může postarat zhruba v každé druhé domácnosti v České republice. V současné době se její roční prodej pohybuje průměrně okolo 40 tisíc kusů. 

indes_mares.jpg

Bestsellery prověřené generacemi hráčů

Naše produkty uvádíme na trh pod značkou Dino. Před třiceti lety přitom v našem katalogu převažovaly puzzle. Společenských her bylo v nabídce jen osm, samozřejmě včetně Dostihů a sázek. Jednou z prvních her, kterou jsem začali vyrábět, byla obdoba hry Člověče nezlob se určená pro nejmenší. Dodnes vychází pod názvem Pojď si hrát. Jedinečná byla – a stále je – jak ilustracemi Krtečka od Zdeňka Milera, tak i tím, že v ní bodovou kostku nahradila obrázková. Od samého začátku patří mezi nejžádanější tituly. V současné době se jí ročně prodá okolo 30 tisíc kusů.

clovece_nezlob_se.jpg

Na vlnách nostalgie i trendů

Ze stálic, které hrají lidé po generace, je největší zájem o Člověče nezlob se (ročně téměř 60 tisíc prodaných kusů) a Kloboučku hop. Velká poptávka je také po hrách, které se nesou na vlně nostalgie a vrátili jsme je po letech znovu na pulty. Patří k nim Kamionem po Evropě, Maršál a Špión nebo Lovci pokladů.
Z novějších si velmi dobře vedou licenční hry pro děti, například ty pod hlavičkou Disney, ale také Peppa Pig nebo Králíček Bing. Úspěšné jsou i hry vzniklé na základě partnerství s televizními stanicemi navázané na zábavné vědomostní pořady. Patří k nim Máme rádi Česko (TV Prima) nebo AZ Kvíz a Zázraky přírody (obojí Česká televize).   
Zákazníci si rovněž oblíbili originální české hry vycházející z našeho vlastního vývoje, jakými jsou Poznej vlajky nebo celá edice Chytrých kvízů pro předškolní a školní děti. V obou případech se roční prodeje pohybují v řádu dvou desítek tisíc kusů.

Stovka vývojářů a sázka na precizní tuzemskou výrobu

U všech produktů pečlivě hlídáme kvalitu, kterou můžeme doložit řadou certifikátů. Patří k nim například Bezpečná a kvalitní hračka. „České normy pro dětské zboží jsou jedny z nejpřísnějších a naše produkty je splňují do posledního puntíku, na což jsme skutečně pyšní. Kromě samotného materiálu a perfektního provedení je pro nás zásadní i přidaná hodnota obsahu. Velkou pozornost tak věnujeme vývoji,“ vysvětluje Jan Šlemín, spolumajitel a jednatel společnosti Dino Toys s.r.o. 
Jde přitom o dlouhodobou záležitost. V případě velmi úspěšné řady Chytrých kvízů, na kterých spolupracovali i pedagogové z mateřských a základních škol, trval celý proces dokonce několik let. Obvykle se u nové hry jedná o šest až dvanáct měsíců. 
Podporujeme především české autory her a ilustrátory. Na vzniku deskovek a dalších produktů se jich za 30 let činnosti firmy podílela přibližně stovka. Vlastní produkce probíhá v několika výrobních závodech a manufakturách, a to ve středních a severních Čechách.
Součástí portfolia jsou také licenční výrobky. Kromě výše zmíněných her jde například o produkty s motivy oblíbeného Krtečka Zdeňka Milera a nezapomenutelné kopřivnické Tatry 148.

OK_tiskarna.jpg

Z Česka nejen do Ameriky

Na začátku obsáhla značka Dino přibližně 60 produktů. Katalog pro rok 2023 čítá na 600 položek. Za uplynulých 30 let zamířily hry a hračky s naším logem Dino do 25 zemí, a to včetně Izraele, Spojených států amerických nebo exotické Ugandy. Prodávají se v téměř celé střední a východní Evropě. „Skladba našich zahraničních odběratelů se však průběžně mění. Dříve jsme více vyváželi na východ, nyní míří naše produkty i na západ. Nejdéle spolupracujeme s Maďarskem nebo Holandskem, nově třeba s Dánskem,“ říká Jan Šlemín, který stojí zároveň ve vedení vývoje značky Dino. 

jan_slemin.jpg

Inspirace filmovým trhákem

Původní název společnosti zněl AC Dino Efekt. Šlo o reakci na tehdy do kin uvedený film Jurský park od Stevena Spielberga. „Název nám přišel hravý a úderný. Dinosauři byli v kurzu. Navíc jsme se v té době dostali k malbám dinosaurů od Zdeňka Buriana, které jsme použili na puzzle a zákazníci si je velmi rychle oblíbili,“ vzpomíná Ladislav Mareš. Společnost byla založena jako rodinná česká firma. V letech 1996 až 2004 v ní figuroval zahraniční partner. Od roku 2004 působíme pod názvem Dino Toys opět jako 100% česká společnost v rodinném vlastnictví. Od roku 2011 ji vede zeť zakladatele Ladislava Mareše Jan Šlemín, který ve firmě působí déle než 22 let.

Začínali jsme s 12 lidmi, nyní má více než 60 kmenových zaměstnanců. Po celých 30 let je naší značce Dino věrný hlavní technolog a specialista výroby Petr Brusák, který tu během své kariéry působil také jako obchodník a vývojář. 
 

Ukotvené hodnoty základem plánů do budoucnosti

„Jako ostatní, i my čelíme následkům ekonomické krize a musíme se vypořádat se zvyšováním cen materiálů, energií a dalších nákladů. Snažíme se přitom držet ceny přijatelné pro naše zákazníky, což jsou velmi často rodiny s dětmi. Přesto podle našich zkušeností jejich zájem o hry a puzzle po covidových letech klesá, protože řada z nich musí ve výdajích upřednostnit základní potřeby před zábavou,“ konstatuje Jan Šlemín. 
Dodává však, že za svou třicetiletou historii společnost zažila období několika ekonomických krizí, které se jí podařilo ustát, a to i díky jednotě, prioritám a hodnotám, které si rodinná firma zachovává. Patří k nim nezávislá a soběstačná výroba i vlastní grafické a vývojové oddělení. Důraz klade na velkou podporu českého výrobku, tradice, řemesla a designu s využitím lokálních zdrojů. Staví rovněž na bohatých zkušenostech, individuálním přístupu, a především smysluplném obsahu produktů, které již po generace spojují rodiny i přátele a rozvíjí děti. 
V současné době je pro nás příznivým signálem skutečnost, že by se výroba měla s ohledem na udržitelnost a ochranu životního prostředí přesouvat z Číny zpět do Evropy. Tento trend je v souladu s hodnotami rodinné společnosti, která dlouhodobě apeluje na kvalitní regionální a udržitelný výrobek. I proto hodláme nadále udržet vysokou kvalitu tak, aby se k ní zákazníci rádi vraceli. To platí jak pro sortiment pod značkou Dino, tak pro zakázkovou výrobu, které se společnost rovněž věnuje. 

casova osa v2.png


Dino svět radosti a fantazie v číslech a zajímavostech

  • V minulém roce bylo do společenských her značky Dino použito 3,2 miliónu kusů pěšáků. Pokud by se seřadily do těsného zástupu, vytvořily by barevný most přes celé Lipno.
  • Kdyby se k sobě poskládaly jednotlivé dílky z Dino puzzle vyrobených v roce 2022, vznikl by obraz o celkové rozloze 30 fotbalových hřišť.
  • Komín postavený z tradičních dřevěných kostek z dílny Dino Toys za jeden kalendářní rok by byl vysoký zhruba jako 600 Petřínských rozhleden.
  • Pokud by se za sebe postavily všechny plastové Tatry 148 vyprodukované značkou Dino od roku 2014, vytvořily by kolonu z Prahy až na Sněžku.
  • Ne každý ví, že jména koní ze hry Dostihy a sázky nejsou smyšlená. Jsou mezi nimi jména vítězných dostihových koní nejen z osmdesátých let, ale z celé dostihové historie, která je v Česku opravdu bohatá.

České hry a kvalitní hračky Dino Toys
Jsme česká rodinná firma. Naše práce je naším posláním. Tvoříme a rozvíjíme svět fantazie již 30 let.
Návody her online
Garantovaná záruka kvality
Doprava zdarma od 699 Kč
Hry od českého výrobce